Nadváha je spojená nejen s nepříjemnými pocity, ztrátou sebevědomí, ale postupem času se nabalujícími zdravotními potížemi, které mohou omezovat každodenní život. Naučte se pár základních zásad zdravého stravování.

Pravidelný režim

Pravidelný režim stravování je základní věc, kterou mnoho lidí nedodržuje. Lidské tělo má paměť, díky které si ukládá všechny potřebné informace do budoucna. Budeme-li jíst nepravidelně, naše tělo si zapamatuje, že nedostává potřebné výživné látky ani energii, a tak začne každé nové jídlo zpracovávat na pozdější „horší časy“. Tedy jak jinak, než ve formě tuků. Proto je velice důležité naučit se jíst vždy ve stejnou dobu. S tímto úzce souvisí pravidlo další...

Jezte pětkrát denně

Každý dietář, lékař či jiný odborník přes stravování doporučuje jíst několik menších porcí denně. Žádné přípravky ani tablety na hubnutí vám nezaručí výsledek. Časté a malé porce toho správného jídla však ano. Měli byste si určit hodiny, kdy a co budete zrovna jíst, v tomto případě je velice dobré plánovat. Nic vám nebrání v tom, abyste si vytvořili pestrý a chutný jídelníček třeba na týden, anebo klidně i na měsíc dopředu.

Zdravé hubnutí díky skladbě potravin

Rychlé hubnutí pomocí drastických diet je nemožné. Obojí je totiž špatně – rychlé hubnutí neexistuje a nezdravé diety tělu neprospívají, ale naopak velice ubližují. Zdravě hubnout lze pouze tak, že tělu dopřejeme látky, které potřebuje a vyžaduje. Nemá zřejmě smysl rozepisovat, co se jíst nemá – a to nejen kvůli hubnutí, ale také ze zdravotních důvodů. Veškerá přesmažená a tučná jídla s vysokým cholesterolem si předem zakažte. To samé platí o častém pojídání sladkého. Se sladkým je tu přece jen malý kompromis. Můžete například vynechat slazení čaje a kávy a místo toho si jednou denně dát dva, tři čtverečky čokolády.

Pijte hodně vody

Proč zrovna voda? Je hned několik důvodů – nejenže zbavuje tělo škodlivých látek, ale voda navíc zaručí rychlejší hubnutí. Tím, že se tělo díky vodě pročišťuje, metabolismus se postupně zrychluje, a tím tedy i proces hubnutí. Pravidelně si proto několikrát denně dopřejte pár doušků čisté vody, a pokud nemáte pocity žízně a pít zapomínáte, napište si do kalendáře poznámku, že v určité hodiny máte pít.

Vyžádejte si radu odborníka

Pokud chcete skutečně zhubnout a dosáhnout ve váze určitého cíle, který jste si stanovili, je dost možné, že to úplně sami nezvládnete. Většinu určitě ano – ale přesto jen málokdo ví, jaká je správná skladba živin a látek potřebných pro tělo. Pokud si rozložíte příjem sacharidů, bílkovin a tuků do správných denních období, zdravé hubnutí půjde mnohem rychleji.

Udělejte tlustou čáru

Co se týká zdravého životního stylu a hubnutí, je potřeba si uvědomit, že navrátíte-li se ke starým zvykům, váha půjde opět nahoru. Zdravé stravování je o tom, že při něm zůstanete. Možná si teď říkáte, že si to nedovedete ani představit – do konce života si nedát ani smažený bramborák nebo klobásu. Nebojte se. Jakmile si na zdravou stravu zvyknete, je dost možné, že vám časem tyto nezdravé věci přestanou chutnat. Věřte mi, vím to z vlastní zkušenosti.

Takže hurá do toho! Ale kde začít? Zkuste to například zde: http://www.cinske-zbozi.cz/cinska-kuchyne-recepty/zdrave-stravovani.